Deklaracja dostępności
Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.usk.opole.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku.
Do Szpitala można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.
Główne wejście do Szpitala (Budynek D) gwarantuje swobodne dostanie się do placówki. Przy wejściu głównym obok schodów znajduje się podjazdu dla wózków ręcznych i elektrycznych o łagodnym nachyleniu. Drzwi przy wejściu głównym otwierają się automatycznie
Wewnątrz, od wejścia głównego, można dotrzeć w każde miejsce w placówce, dzięki zapewnieniu pełnej komunikacji pionowej i poziomej.
W obrębie poczekalni i ciągów komunikacyjnych są dostępne tablice informacyjne.
W holu głównym, przy punkcie informacji, znajduje się plan tyflograficzny strefy wejścia do szpitala.
Na terenie budynku znajdują się oznaczenia poszczególnych części budynku i informacje, które ułatwią poruszanie się po nim i umożliwiają odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
W ciągach komunikacyjnych są odpowiednie przestrzenie do manewrowania i są zamontowane
poręcze. Drzwi mają prawidłowe wymiary.
Do wszystkich kondygnacji można dotrzeć schodami oraz windami.
Oddziały łóżkowe mają odpowiednie dojścia i odpowiednią przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach.
Toalety dostępne, dostosowane do potrzeb osób o zróżnicowanych potrzebach, znajdują się w holu głównym, w pracowni badań endoskopowych, obszarze poczekalni Zespołu Poradni Specjalistycznych, w węzłach sanitarnych zmodernizowanych oddziałów łóżkowych. W każdej dostępnej toalecie zamontowane są linki alarmowe.
Informacja o pokoju dla opiekuna z dzieckiem
Na pierwszym piętrze, w strefie poradni przyszpitalnych, dostępny jest pokój dla opiekuna z dzieckiem, wyposażony między innymi w przewijak, fotel do karmienia, krzesełko do karmienia dla dziecka.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na parkingu przeznaczonym dla pacjentów i ich rodzin, zlokalizowanym przed głównym wejściem do Szpitala, znajduje się X wydzielonych i oznakowanych miejsc postojowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym/psem przewodnikiem i ewentualnych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego/przewodnika w uprząż z oznakowaniem „pies asystujący” / „pies przewodnik”, oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego/przewodnika i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba z niepełnosprawnością jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego/przewodnika.
Miejsce, w którym znajduje się system wspomagania słuchu z pętlą indukcyjną oznaczone jest piktogramem pętli indukcyjnej.
Opis innych technicznych środków wspierających komunikowanie się.
Placówka daje możliwość e-rejestracji oraz rejestracji telefonicznej.
Placówka wyposażona jest w system nawigacji wewnątrzbudynkowej umieszczony w ciągach komunikacyjnych na ośmiu infokioskach. Umieszczony jest tam spis poradni, oddziałów i innych punktów szpitalnych dostępnych dla pacjentów. Po wybraniu punktu docelowego możliwe jest wyrysowanie na ekranie propozycji dojścia do niego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność informacyjno-komunikacyjna Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Uniwersytecki Szpital Kliniczny w Opolu zapewnia bezpłatną usługę wideotłumacza języka migowego.
Odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą i mikrofonem oraz dostępem do sieci internetowej - znajdują się w holu głównym szpitala: Rejestracja Centralna (stanowisko nr 1) oraz Punkt Informacji. Usługa oparta jest na zdalnym połączeniu z tłumaczem języka migowego, który równocześnie kontaktuje się z pracownikiem Szpitala.
Miejsca usługi wideotłumacza języka migowego oznaczone są piktogramem